Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2016, sygn. IPPP1/4512-103/16-4/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-103/16-4/MK

W zakresie możliwości skorygowania wystawionych rachunków poprzez wystawienie faktury korygującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2015 r. (data wpływu 9 lutego 2016 r.) uzupełnionym w dniu 6 maja 2016 r. (data wpływu 9 maja 2016 r.) na wezwanie Organu z dnia 27 kwietnia 2016 r. (doręczone w dniu 2 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorygowania wystawionych rachunków poprzez wystawienie faktury korygującej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lutego 2016 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorygowania wystawionych rachunków poprzez wystawienie faktury korygującej.

Wniosek uzupełniono w dniu 6 maja 2016 r. (data wpływu 9 maja 2016 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 27 kwietnia 2016 r. (doręczone w dniu 2 maja 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzenie działalności gospodarczej rozpoczął 10 lutego 2014 r. świadcząc usługi związane z leśnictwem, które dokumentowane były rachunkami uproszczonymi, które zawierały dane odpowiadające danym jakie powinna zawierać faktura zgodnie z artykułem 106e ust. 1 pkt 1-11, pkt 15 i pkt 19 ustawy o podatku od towarów i usług to znaczy: data wystawienia, kolejny numer nadany w ramach jednej serii, imiona nazwiska i nazwy firm nabywców moich usług oraz ich adresy oraz numer NIP, nazwę rodzaju usługi, miarę oraz ilość tych usług, cenę jednostkową usług oraz wartość wykonanych usług i należność ogółem z podanym terminem płatności. Dokumenty posiadały informacje o zwolnieniu podmiotowym. Stawka za roboczo godziny jak i za metr sześcienny pozyskanego drewna została ustalona w kwocie netto a jako, że Wnioskodawca nie był płatnikiem podatku VAT to nie doliczał tego podatku. Wnioskodawca chciałby zaznaczyć, że wśród przedsiębiorców świadczących usługi takie same jak Wnioskodawca w tym czasie dla tych samych kontrahentów byli płatnicy podatku VAT i do ustalonej stawki dopłacali podatek. Wnioskodawca rejestrując działalność gospodarczą nie rezygnował ze zwolnienia przedmiotowego o którym mowa w art. 113 ust.1 lub 9 ustawy VAT. W lipcu 2015 r. w wyniku czynności sprawdzających przeprowadzonych przez Naczelnika Urzędu Skarbowego okazało się, że Wnioskodawca utracił prawo do zwolnienia z podatku VAT w wyniku przekroczenia kwoty przysługującego limitu. Limit ten przekroczony został w transakcji z dnia 15 maja 2014 r. Wnioskodawca wykonane usługi dokumentował w okresie od 15 maja 2014 r. do czerwca 2015 r. rachunkami uproszczonymi, nieświadomie nie doliczając należnego podatku VAT. W związku z zaistniałymi faktami Wnioskodawca dokonał rejestracji jako czynny podatnik VAT wykazując datę przystąpienia do VAT na miesiąc utraty zwolnienia (czyli maj 2014 r.). Jednocześnie Wnioskodawca dokonał korekt rachunków uproszczonych, w których to korektach do wartości usługi (umówionych w kwocie netto) doliczył podatek VAT w stawce 8 %.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00