Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2016, sygn. IPPP1/4512-225/16-4/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-225/16-4/MK
Braku obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, obowiązującym od 1 stycznia 2016 r.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2016 r. (data wpływu 14 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, obowiązującym od 1 stycznia 2016 r. - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 marca 2016 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, obowiązującym od 1 stycznia 2016 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług reklamowych i marketingowych na zlecenie Klientów. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Przedmiotem usług świadczonych przez Wnioskodawcę na rzecz jego Klientów są: organizacja konkursów, loterii promocyjnych, loterii audiotekstowych, programów lojalnościowych, programów motywacyjnych dla osób fizycznych (konsumentów), przedsiębiorców (kontrahentów Klientów) i ich pracowników lub współpracowników. Powyższe akcje przewidują nagradzanie ich uczestników nagrodami rzeczowymi, ale również nagrodami pieniężnymi, voucherami na usługi i produkty ich wystawców, kartami płatniczymi przedpłaconymi. Zasady akcji określone są w regulaminie danej akcji. Wnioskodawca stosownie do zawartego z Klientem zlecenia dokonuje zakupu nagród, które następnie są wydawane w akcji jej laureatom. Ponadto Wnioskodawca opracowuje i produkuje materiały reklamowe, opracowuje koncepcję akcji, przygotowuje regulamin, zawiera umowy z podwykonawcami w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia akcji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right