Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2016, sygn. IPPB4/4511-185/16-2/MS2, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-185/16-2/MS2

ulga prorodzinna

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 lutego 2016 r. (data wpływu 18 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni jest rozwiedziona od 2006 roku i od tego czasu wychowuje dwie córki Oliwię K. i Laurę K., jako samotna matka. Z rozliczenia ulgi prorodzinnej w pełnej wysokości na obydwie córki korzysta, od kiedy uzyskała taką możliwość z tytułu podjęcia pracy. Aktualnie okazało się, że ojciec córek Jacek K., odliczył 50% ulgi przysługującej za każdą z córek za rok 2013, 2014 i ma zamiar za 2015 rok w oparciu o interpretację ogólną obowiązującą w Urzędzie Skarbowym w odniesieniu do przedmiotowych przepisów. Poinformował Wnioskodawczynię, że z tego względu powinna dokonać stosownej korekty deklaracji za lata 2013 i 2014. Odliczenia w pełnej wysokości za obydwie córki w 2013 i 2014 roku Wnioskodawczyni dokonała analogicznie jak w latach wcześniejszych, w ślad za art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, który mówi, że: Zgodnie z art. 27f ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od podatku dochodowego obliczonego zgodnie z art. 27, pomniejszonego o kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma prawo odliczyć kwotę obliczoną zgodnie z ust. 2 na każde małoletnie dziecko, w stosunku do którego w roku podatkowym: wykonywał władzę rodzicielską, oraz dlatego, że przepis ten mówi wyraźnie o wykonywaniu władzy rodzicielskiej, a nie jej posiadaniu. A to oznacza, że faktyczne fizyczne wykonywanie opieki nad dzieckiem jest warunkiem do skorzystania z ulgi prorodzinnej i taki cel przyświecał również ustawodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00