Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.03.2016, sygn. IPPB1/4511-7/16-3/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-7/16-3/EC
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, wydając dealerowi będącemu osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub spółce osobowej, której wspólnikami są osoby fizyczne, towary za symboliczną odpłatnością w ramach akcji premiowej, na wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego 10% podatku dochodowego od osób fizycznych? (pyt. 3)
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z 28 grudnia 2015 r. (data wpływu 4 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej: spółka lub wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży produktów i urządzeń do prasowania surowców wtórnych, cięcia oraz niszczenia papieru i elektronicznych nośników danych oraz serwisowania w/w produktów i urządzeń. Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym i należy do międzynarodowej grupy kapitałowej.
Spółka jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT), zaś sprzedaż towarów i świadczenie usług serwisowych opodatkowane jest 23% podatkiem VAT.
Spółka prowadzi sprzedaż przez dwa niezależne działy - wynika to z dwóch zupełnie różnych grup produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo (i co za tym idzie - różnych rynków): urządzeń biurowych oraz urządzeń do recyklingu surowców wtórnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right