Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.02.2016, sygn. IPPP2/4512-1234/15-2/JO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-1234/15-2/JO
Wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki - przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2015 r. (data wpływu 22 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania podatkiem VAT zorganizowanej części przedsiębiorstwa w postaci Działu OTC jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 grudnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania podatkiem VAT zorganizowanej części przedsiębiorstwa w postaci Działu OTC.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (N. PL lub Wnioskodawca) jest częścią międzynarodowej Grupy Kapitałowej N., funkcjonującej w branży farmaceutycznej i zajmującej się m.in. produkcją, rejestracją oraz dystrybucją produktów leczniczych.
- W ramach wykonywanej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy kompleksowe usługi reklamy produktów leczniczych (leków) na rzecz podmiotów z Grupy N. W przypadku leków sprzedawanych bez recepty (tzw. leki OTC) kompleksowe usługi reklamy były realizowane przez N. PL na rzecz C. AG z siedzibą w Szwajcarii.
- Działalność N. PL podzielona jest na funkcjonujące w ramach Spółki działy biznesowe, z których każdy charakteryzuje się przypisaniem indywidualnych celów i zadań związanych z prowadzeniem na terytorium Polski reklamy różnego rodzaju produktów leczniczych.Jednym z takich działów biznesowych Spółki był tzw. Dział OTC - realizujący funkcje dotyczące reklamy leków z grupy leków dostępnych bez recepty (tzw. leki OTC). Kompetencje Działu OTC obejmowały wszelkie działania reklamowe dotyczące produktów leczniczych sprzedawanych bez recepty (leków OTC), w szczególności:Ze względu na ograniczenia wynikające z prawa farmaceutycznego dotyczące działalności reklamowej w zakresie różnego rodzaju leków (w szczególności: leków na receptę oraz leków OTC) - działalność Działu OTC w N. PL różniła się istotnie od działalności innych działów biznesowych funkcjonujących w ramach tej spółki, które prowadziły działania np. z zakresu reklamy leków sprzedawanych na receptę (tzw. leki RX). Dlatego też Dział OTC N. PL podlegał innym procedurom działania niż pozostałe działy biznesowe N. PL.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right