Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.10.2016, sygn. IBPP2/4512-490/16-3/RSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/4512-490/16-3/RSz

prawidłowość rozliczenia wyświadczonych usług

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. 2015, poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 24 czerwca 2016 r. (data wpływu 29 czerwca 2016 r.), uzupełnionym pismem z 22 września 2016 r. (data wpływu 27 września 2016 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczenia wyświadczonych usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczenia wyświadczonych usług.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 22 września 2016 r. (data wpływu 27 września 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z sierpnia 2016 r. znak: IBPP2/4512-490/16-1/RSz.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca wykonuje usługi budowlane. Standardową stawką VAT jaka obowiązuje wnioskodawcę przy wykonaniu robót budowlanych wynosi 23 %.

W dniu 18.03.2015 r. zawarł umowę z indywidualną osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą dla której dominujące PKD to 86.10.Z. Przedmiotem umowy były prace budowlane polegające na remoncie budynku pałacu zgodnie z przedłożonym przez Inwestora projektem. Inwestor przedłożył projekt na wykonanie remontu przedmiotowego pałacu oraz decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 2 lipca 2013 r. o wyrażeniu zgody na prowadzenie robót budowlanych. Z umowy oraz przedłożonych przez Inwestora dokumentów projektowych nie wynikało, iż przedmiotem umowy miało być wykonanie remontu pałacu na potrzeby domu spokojnej starości. Charakter prowadzonych prac także uniemożliwiał stwierdzenie finalnego przeznaczenia, gdyż analogiczne prace remontowe wykonuje się przy szeregu innych budynków. W umowie strony ustaliły stawkę VAT w wysokości 23%. Wnioskodawca z taką stawką podatku VAT wystawił faktury VAT, które zostały zaakceptowane przez Inwestora i opłacane. Podatek VAT od przedmiotowych faktur został rozliczony i uiszczony przez Wnioskodawcę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00