Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2016, sygn. IBPB-2-2/4511-217/16/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-2-2/4511-217/16/MM
Możliwości zakwalifikowania opisanego przedsięwzięcia jako konkursu oraz określenie podmiotu będącego płatnikiem z tytułu organizowanego na zlecenie Spółki konkursu przez agencję marketingową w związku z otrzymaniem nagród przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 15 stycznia 2016 r. (data otrzymania 18 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie:
- możliwości zakwalifikowania opisanego przedsięwzięcia jako konkursu jest prawidłowe,
- określenia podmiotu będącego płatnikiem z tytułu otrzymania nagród przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 stycznia 2016 r. otrzymano ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie możliwości zakwalifikowania opisanego przedsięwzięcia jako konkursu oraz określenia podmiotu będącego płatnikiem z tytułu otrzymania nagród przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (zwany dalej Wnioskodawcą lub Spółką) w głównej mierze zajmuje się opracowywaniem i komercyjnym wdrażaniem technologii dla suplementów diety oraz produktów kosmetycznych i farmaceutycznych. W celu promowania i rozpowszechniania wiedzy dotyczącej zasad oraz korzyści związanych z suplementacją i stosowaniem swoich produktów oraz wzrostu ich sprzedaży, Spółka zamierza zlecić firmie (zwanej dalej agencją marketingową), która świadczy na jej rzecz usługi marketingowe, zorganizowanie konkursu dla farmaceutów. Oznacza to, że agencja marketingowa odpowiadać będzie za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu, w tym za wydanie nagród. Wnioskodawca zaś wystąpi w roli Sponsora konkursu. W związku z tym Wnioskodawca zwróci agencji kwotę stanowiącą wartość nagród. Konkurs skierowany będzie wyłącznie do osób fizycznych o wykształceniu farmaceutycznym, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, albo wykonujących dane czynności na podstawie łączącej je z apteką umowy cywilnoprawnej lub w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. W konkursie nie będą mogli uczestniczyć zarówno pracownicy Organizatora, jak i pracownicy Sponsora. Zgodnie z regulaminem, konkurs o ustalonej nazwie realizowany będzie w określonych okresach rozliczeniowych, składać się będzie z dwóch etapów i polegać będzie na nagrodzeniu tych osób zaangażowanych w dystrybucję opracowanych przez Wnioskodawcę produktów, którzy wykażą najlepszą wiedzę i znajomość z zakresu zagadnień dotyczących suplementacji i stosowania określonych produktów. W I etapie konkursu przyznawane będą Uczestnikom punkty z tytułu sprzedaży produktów Sponsora na rzecz klientów detalicznych aptek według wartości punktowej określonej w regulaminie. W regulaminie wskazana zostanie również ilość osób, która uzyskawszy w I etapie konkursu w danym okresie rozliczeniowym największą ilość punktów (jednocześnie nie mniejszą niż ilość punktów wskazana w regulaminie) może zostać zakwalifikowana do II etapu. Podczas II etapu farmaceuci odpowiadać będą na pytanie konkursowe dostępne na platformie, której są użytkownikami. W regulaminie wskazana zostanie ilość osób, która jako pierwsza udzielając prawidłowej odpowiedzi na nie, uprawniona będzie do otrzymania nagrody. Organizator konkursu powoła komisję konkursową. Komisja ta wyłoni określoną w regulaminie liczbę laureatów, tj. tych którzy zgromadzą największą liczbę punktów w I etapie konkursu i odpowiedzą prawidłowo na wszelkie pytania konkursowe w II etapie konkursu. Pierwsze miejsce przypadnie osobie, która zgromadzi największą liczbę punktów w I etapie oraz jako pierwsza udzieli prawidłowych odpowiedzi na wszystkie pytania konkursowe II etapu. Nagrody, w postaci kart przedpłaconych o wartości odpowiadającej liczbie punktów zgromadzonych w I etapie konkursu, zostaną dostarczone do laureatów konkursu za pośrednictwem Organizatora.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right