Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2016, sygn. 1061-IPTPP3.4512.549.2016.1.IŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP3.4512.549.2016.1.IŻ

Prawo do odliczenia podatku VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2016 r. (data wpływu 4 października 2016 r.), uzupełnione pismem z dnia 21 listopada 2016 r. (data wpływu 24 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT zawartego w fakturach wystawionych na Gminę w związku z realizacją zadania pn.: . jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT zawartego w fakturach wystawionych na Gminę w związku z realizacją zadania pn.: ..

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 listopada 2016 r. o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego oraz pytania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od dnia 24 kwietnia 2004 r. W roku 2016 Gmina uzyskała dofinansowanie ze środków EFRROW na realizację projektu .. Zadanie jest realizowane przez Gminę . Całkowity koszt projektu wynosi 914.239,91 zł, koszty kwalifikowane 914.239,91 zł, w tym podatek VAT 169.590,39 zł. Dofinansowanie z EFRROW (kwota pomocy) wynosi 581.730,00 zł. Podatek VAT w wysokości 169.590,39 zł jest kosztem kwalifikowanym zadania. Celem nadrzędnym projektu . jest podniesienie bezpieczeństwa mieszkańców gminy. Pozyskane w ramach projektu środki i wybudowana z nich droga nie będzie związana ze sprzedażą opodatkowaną jak i ze sferą umów cywilnoprawnych. Faktury związane z realizacją inwestycji będą wystawiane na Gminę z zastosowaniem nr NIP nadanego Gminie. Mienie wytworzone w przedmiotowej inwestycji nie będzie wykorzystywane do czynności opodatkowanych - realizacja umów cywilnoprawnych w obrębie których znajdują się przychody z najmu, dzierżawy, sprzedaży opodatkowanych składników majątku. Pozyskana w ramach projektu droga nie będzie również wykorzystywana do czynności niepodlegających ustawie o VAT tj. działalność administracyjna w ramach kompetencji Gminy. Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubieganie się o zwrot VAT od realizowanej inwestycji. W uzupełnieniu wniosku z dnia 21 listopada 2016 r. Wnioskodawca wskazał, że pozyskana w ramach projektu droga będzie wykorzystywana do celów niepodlegających opodatkowaniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00