Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.10.2016, sygn. 1061-IPTPB1.4511.723.2016.1.KU, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB1.4511.723.2016.1.KU
w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia dyrektora niepublicznego żłobka
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2016 r. (data wpływu 19 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia dyrektora niepublicznego żłobka jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 sierpnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki jawnej. Jest wspólnikiem Agencji . Spółka jawna z siedzibą .. Spółka utworzyła żłobek położony na terenie jednostki samorządu terytorialnego Miasta . (dalej: JST). Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r., poz. 584, z późn. zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (dalej: rejestr). Zgodnie z wymogami art. 26 i 27 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2016 r., poz. 157) Agencja . Spółka jawna została wpisana do rejestru prowadzonego przez Prezydenta Miasta pod Nr .. Działalność żłobka finansowana jest z dotacji otrzymywanych od wskazanej wyżej JST oraz wpłat dokonywanych przez rodziców. Dotacja otrzymywana od JST jest dotacją celową w rozumieniu przepisu art. 250 ustawy z dnia 27 sierpnia 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn. zm.) w związku z art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2016 r., poz. 157) i jest przekazywana na realizację celów wskazanych w art. 10 ust. 1, 2, 3 ww. ustawy. Wykorzystanie dotacji udzielonej przez JST następuje do końca roku budżetowego, czyli najpóźniej do 31 grudnia roku, w którym realizowane jest zadanie, na które udzielona została dotacja. Spółka, czyli beneficjent dotacji, ma obowiązek złożenia podmiotowi udzielającemu dotacji ostatecznego rozliczenia wykorzystania dotacji po zakończeniu roku budżetowego i ewentualnego zwrotu niewykorzystanych środków najpóźniej do 31 stycznia roku następującego po roku, w którym realizowano zadanie, na które udzielono dotacji. Rozliczenie następuje według wzoru narzuconego przez podmiot dotujący. Spółka będąca beneficjentem dotacji ma obowiązek prowadzić wyodrębnioną ewidencję księgową środków finansowych otrzymywanych w formie dotacji. Wydatki pokrywane z dotacji beneficjent ma obowiązek odpowiednio dokumentować, a oryginały dokumentów finansowych opatrywane są opisem zawierającym wskazanie kwoty wydatku poniesionego z dotacji i odniesienie do umowy o udzielenie dotacji. Agencja Spółka jawna ma obowiązek przechowywania dokumentacji związanej z realizacją zadania przez 5 lat, licząc od końca roku następującego po roku, w którym realizowała zadanie. Kontroli wykorzystania środków oraz realizacji zadań, na które przekazywana jest dotacja, dokonuje podmiot udzielający dotacji. W żłobku tym Wnioskodawczyni będąc zarazem wspólnikiem Spółki, pełni funkcję dyrektora i pobiera wynagrodzenie pokrywane z dotacji, o której mowa we wniosku, a udzielonej przez JST. Zakres obowiązków Wnioskodawczyni jako dyrektora określa ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3 i statut żłobka. Zakres obowiązków obejmuje m.in. kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo-wychowawczą żłobka, administracyjną oraz merytoryczną, sprawowanie nadzoru w stosunku do zatrudnionych opiekunów, w tym nadzoru pedagogicznego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right