Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2016, sygn. 1061-IPTPB1.4511.409.2016.1.KO, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB1.4511.409.2016.1.KO
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym bezpłatne udostępnienie Specjalistom mieszkań przez Wnioskodawcę może zostać zakwalifikowane jako nieodpłatne świadczenie w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z którym Wnioskodawca będzie zobowiązany do powiększenia przychodu Specjalistów ze stosunku pracy i pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 kwietnia 2016 r. (data wpływu 2 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z bezpłatnym udostępnieniem mieszkań pracownikom jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 maja 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego, rezydentem podatkowym Rzeczypospolitej Polskiej, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest działalność fizjoterapeutyczna oraz paramedyczna wykonywana w zakresie medycyny wschodu. Usługi świadczone są jedynie na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Do wykonywania ww. usług Wnioskodawca zatrudnia na podstawie umów o pracę wykwalifikowany personel medyczny pochodzący z Mongolii (dalej: Pracownicy). Pracownicy przyjeżdżają do Polski i podejmują pracę u Wnioskodawcy na podstawie ofert pracy złożonych przez Wnioskodawcę w Mongolii. Średni pobyt poszczególnego Pracownika w Polsce wynosi od 3 do 8 lat. Po upływie tego okresu, Pracownik wraca do Mongolii. Zaznaczyć należy, że długość okresu pobytu Pracownika w Polsce uzależniona jest przede wszystkim od jakości jego pracy i poziomu zadowolenia klientów Wnioskodawcy oraz otrzymania zezwolenia na pracę cudzoziemca i karty pobytu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, wydawanych przez Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców ..... Urzędu Wojewódzkiego. Pracownik przebywa w Polsce tylko na okres wykonywania pracy u Wnioskodawcy. Rozwiązanie umowy o pracę powoduje, że Pracownik wraca do Mongolii. Wnioskodawca w celu pozyskania oraz nawiązania stosunków pracy z wysoko wyspecjalizowanymi pracownikami (dalej: Specjaliści) planuje w ramach potencjalnie zawieranych umów o pracę - oprócz warunków wymienionych wyżej - zobowiązać się do pokrycia kosztów najmu mieszkań, w których Specjaliści będą mieszkać przez okres przebywania w Polsce. Model polegać ma na tym, że Wnioskodawca zawierać będzie umowę najmu z wynajmującym, a następnie bezpłatnie będzie je użyczał pracownikom na ich własne cele mieszkaniowe. Wskazać należy, że warunkiem bezwzględnym podjęcia pracy w Polsce przez Specjalistę będzie zamieszkanie w mieszkaniu udostępnionym przez Wnioskodawcę. Jeżeli Specjalista nie zgodzi się na ww. warunki, to nie zostanie z nim nawiązany stosunek pracy i w efekcie nie przyjedzie on do Polski.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right