Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2016, sygn. 1061-IPTPB3.4511.405.2016.2.PW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB3.4511.405.2016.2.PW
w zakresie skutków podatkowych otrzymania rekompensat w ramach Programu Dobrowolnych Odejść
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2016 r. (data wpływu 28 kwietnia 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 maja 2016 r., (data wpływu 24 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania rekompensat w ramach Programu Dobrowolnych Odejść − jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty rekompensat w ramach Programu Dobrowolnych Odejść.
Z uwagi na braki wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 w związku z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. 2015 r., poz. 643), pismem z dnia 13 maja 2016 r., nr 1061-IPTPB3.4511.405.2016.1.PW (doręczonym w dniu 17 maja 2016 r.), wezwał Wnioskodawcę do jego uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
W odpowiedzi na ww. wezwanie dnia 24 maja 2016 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (nadane w dniu 23 maja 2016 r.).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
W dniu 30 kwietnia 2015 r. Zakład Pracy ( Sp. z o.o.) rozwiązał z Wnioskodawcą stosunek pracy z przyczyn niedotyczących pracowników w rozumieniu ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczegółowych zasadach rozwiązywania stosunków pracy (Dz. U. nr 90, poz. 844 z późn. zm.) w ramach Programu Dobrowolnych Odejść (przyjętego uchwałą zarządu spółki nr 64 z dnia 17 lutego 2015 r.). Do ww. Programu Wnioskodawca przystąpił składając Wniosek o przystąpienie do Programu Dobrowolnych Odejść w dniu 11 marca 2015 r. W związku z powyższym w momencie rozwiązywania umowy o pracę zgodnie z przepisami zawartymi w regulaminie w sprawie określenia zasad Programu Dobrowolnych Odejść pracowników zatrudnionych w spółce z o.o. Wnioskodawca otrzymał rekompensatę i odprawę. Od wypłaconych kwot pracodawca odprowadził zaliczki na podatek dochodowy. Według regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść pracownicy otrzymują świadczenia jako kompensatę i odszkodowanie w związku z brakiem uzyskiwania dalszego wynagrodzenia ze stosunku pracy. Mają one na celu zadośćuczynić pracownikowi stratę w związku z brakiem możliwości osiągnięcia wynagrodzenia u dotychczasowego pracodawcy. Pracodawca z kolei wprowadzając Program Dobrowolnych Odejść może przeprowadzić restrukturyzację zatrudnienia w zakładzie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right