Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.06.2016, sygn. 1061-IPTPB2.4511.219.2016.1.DA, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB2.4511.219.2016.1.DA
Czy wypłacona w 2015 r. rekompensata z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Programu Dobrowolnych Odejść jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2016 r. (data wpływu 14 marca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
W dniu 12 stycznia 2015 r. Wnioskodawca złożył wniosek o rozwiązanie umowy o pracę. Na mocy porozumienia stron Wnioskodawca został objęty Programem Dobrowolnych Odejść dla pracowników .... S.A. .... ZAKŁADU SPÓŁKI ...... Umowa o pracę została rozwiązana z dniem 31 stycznia 2015 r. na podstawie art. 30 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy, w związku z § 3 pkt 9 Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść (PDO), na podstawie § 2 pkt 2 porozumienia stron rozwiązującego umowę o pracę. W związku z Regulaminem PDO została wypłacona Wnioskodawcy rekompensata pieniężna z tytułu rozwiązania umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracownika. Rekompensata miała na celu zadośćuczynienie poniesionej przez Wnioskodawcę straty w związku z brakiem możliwości osiągnięcia wynagrodzenia u dotychczasowego pracodawcy. Wysokość i zasady ustalania otrzymanej rekompensaty wynikają bezpośrednio z faktu objęcia Wnioskodawcy Programem Dobrowolnych Odejść pracowników .... S.A. .... ZAKŁADU SPÓŁKI ...... Program Dobrowolnych Odejść skierowany był do pracowników i realizowany przez pracodawcę w terminach i na zasadach określonych w opracowanym przez niego Regulaminie. Rekompensata została wypłacona w lutym 2015 r., tj. terminie ustalonym w § 4 pkt 8 Regulaminu PDO, jednorazowo z wynagrodzeniem za styczeń 2015 r., czyli za ostatni miesiąc pracy na rzecz pracodawcy. Od otrzymanej rekompensaty została pobrana zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych. Pracodawca wykazał pobraną zaliczkę na wydruku z wypłaty wynagrodzenia za styczeń 2015 r. Pracodawca zawarł ze związkami zawodowymi pakt gwarancji pracowniczych, stworzył Regulamin PDO oraz zawarł porozumienie z Wnioskodawcą rozwiązujące umowę o pracę w ramach PDO. Regulamin PDO stanowi normatywne źródło prawa pracy, o którym mowa w art. 9 § 1 Kodeksu pracy. Powyższy dokument określa wprost zasady ustalania otrzymanego świadczenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right