Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.11.2016, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.75.2016.2.AWa, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.75.2016.2.AWa
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania całości działalności transportowej i operacyjnej za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz ustalenia, czy wniesienie tych działalności aportem do Spółki będzie pozostawało poza zakresem regulacji ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. jawna, przedstawione we wniosku z dnia 7 września 2016 r. (data wpływu 16 września 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 października 2016 r. (data wpływu 20 października 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania całości działalności transportowej i operacyjnej za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz ustalenia, czy wniesienie tych działalności aportem do Spółki będzie pozostawało poza zakresem regulacji ustawy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 września 2016 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania całości działalności transportowej i operacyjnej za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz ustalenia, czy wniesienie tych działalności aportem do Spółki będzie pozostawało poza zakresem regulacji ustawy. Pismem z dnia 17 października 2016 r. wniosek został uzupełniony o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
A Spółka jawna (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest podatnikiem VAT czynnym, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie m.in. sprzedaży hurtowej i detalicznej oraz transportu grzybów, warzyw i owoców, z siedzibą na terytorium Polski. Wnioskodawca planuje reorganizację struktury biznesowej między innymi poprzez wyodrębnienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa (dalej: ZCP), która stanowić będzie całość jej działalności transportowej i operacyjnej, i następnie wniesienie ZCP jako wkładu do nowo zawiązanej Spółki komandytowej (dalej: Spółka komandytowa). W wyniku wniesienia wkładu (aportu) Wnioskodawca stanie się wspólnikiem w Spółce komandytowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right