Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.08.2016, sygn. ILPP1/4512-1-338/16-2/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-338/16-2/MC
Stawka podatku VAT na wykonanie wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku i usunięciem elementów betonowych oraz na wykopy pod budowle infrastruktury towarzyszącej inwestycji i przygotowanie stanowiska myjni.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2016 r. (data wpływu 8 czerwca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarówi usług w zakresie stawki podatku VAT na:
- wykonanie wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku i usunięciem elementów betonowych jest nieprawidłowe,
- wykopy pod budowle infrastruktury towarzyszącej inwestycji oraz przygotowanie stanowiska myjni jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT: na wykonanie wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku i usunięciem elementów betonowych oraz na wykopy pod budowle infrastruktury towarzyszącej inwestycji i przygotowanie stanowiska myjni.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie wykonywania prac ziemnych pod inwestycje budowlane. W ramach zawartej w dniu 21 listopada 2014 r. umowy z kontrahentem wykonano prace polegające na dokonaniu wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku, usunięto elementy betonowe, wykonano wykopy pod budowle infrastruktury towarzyszącej inwestycji takie jak drogi dojazdowe oraz stanowisko myjni. Umowa zawarta z inwestorem określała zakres prac i wskazywała na zakres inwestycji. Zgodnie z oświadczeniem inwestora, wykonane prace dotyczyły inwestycji określanej jako budowa budynku mieszkalnego wielokondygnacyjnego z garażem podziemnym i stanowiskami parkingowymi naziemnymi. Roboty budowlane były wykonywane zarówno w bryle budynku, jak i poza bryłą budynku. Zgodnie z umową, wykonano wykop pod nowo wybudowany budynek wielorodzinny z garażem podziemnym. Zgodnie z informacją uzyskaną od inwestora budynek został zaklasyfikowany jako PKOB 1122. Na podstawie otrzymanych od kontrahenta planów budowlanych Wnioskodawca nie ma możliwości bezspornego stwierdzenia czy opisany budynek spełnia wymogi art. 41 ust. 12a - 12b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.) pozwalające uznać go za obiekt budowlany zaliczony do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. W związku z tym Wnioskodawca nie jest w stanie określić czy wykonywane przez niego prace mieszczą się w zakresie czynności opisanych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, tj. stanowią dostawę, budowę, remont, modernizację, termomodernizację lub przebudowę obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right