Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.07.2016, sygn. ILPP2/4512-1-314/16-4/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-314/16-4/AD
Opodatkowanie oraz podstawa opodatkowania czynności darowizny prawa ochronnego do znaku towarowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z 10 maja 2016 r. (data wpływu 19 maja 2016 r.) uzupełnionym pismem z 28 czerwca 2016 r. (data wpływu 4 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz podstawy opodatkowania czynności darowizny prawa ochronnego do znaku towarowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 maja 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz podstawy opodatkowania czynności darowizny prawa ochronnego do znaku towarowego. Wniosek uzupełniono 4 lipca 2016 r. o uiszczenie brakującej opłaty.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej wytworzył znak towarowy, w odniesieniu do którego jest właścicielem autorskich praw majątkowych. ZT jest obecnie w trakcie rejestracji w OHIM. Zainteresowany poniósł koszty związane z zaprojektowaniem znaku i jego rejestracją w odpowiednich urzędach. W przyszłości, po zarejestrowaniu znaku Wnioskodawca dokona darowizny ZT wraz z prawem ochronnym do ZT na rzecz swojej żony, przy zachowaniu odpowiedniej formy. Po otrzymaniu w darowiźnie ZT, OF będzie prowadzić działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług marketingowych oraz udzielaniu licencji na korzystanie z ZT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right