Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2016, sygn. ILPB2/4511-1-230/16-2/MKI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/4511-1-230/16-2/MKI
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego. Opodatkowanie rekompensaty, otrzymanej w związku z rozwiązaniem umowy o pracę.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 lutego 2016 r. (data wpływu 23 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka uruchomiła Program Dobrowolnych Odejść, celem wprowadzenia programu była restrukturyzacja zatrudnienia. Niniejszy program nie wprowadzał zwolnień grupowych w rozumieniu Ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązania stosunku pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz. U. Nr 90, poz. 844 z późn. zm.).
Wnioskodawca będąc pracownikiem Spółki w związku z niepewną sytuacją skorzystał z Programu Dobrowolnych Odejść i złożył stosowny wniosek. Wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Pracodawcę i z dniem 30 czerwca 2015 r. Zainteresowany rozwiązał z Spółką umowę o pracę na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracownika.
Na podstawie porozumienia w sprawie dobrowolnych odejść zawartego między Pracodawcą, a związkami zawodowymi Zainteresowany otrzymał 27-krotność wynagrodzenia za pracę w postaci rekompensaty obliczonej według zasad obowiązujących przy obliczaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy w kwocie 110.202,12 zł, z którego Zakład potrącił Wnioskodawcy podatek. Wysokość rekompensaty była uzależniona od rodzaju posiadanego przez pracownika na dzień 30 czerwca 2015 r. uprawnienia wynikającego z gwarancji zatrudnienia przysługującego pracownikowi na podstawie § 3 Paktu Gwarancji Pracowniczych z dnia 2 września 2013 r. oraz Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników Spółki z dnia 28 listopada 2014 r. - § 4 pkt 5, 6, 7.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right