Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2016, sygn. ILPB1/4511-1-96/16-4/AMN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/4511-1-96/16-4/AMN

Podatek dochodowy od osób fizycznych obowiązków płatnika.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2016 r. (data wpływu 2 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych obowiązków płatnika w części dotyczącej:

  • niepobierania przez Wnioskodawcę zaliczek na podatek dochodowy od przekazanych pracownikom świadczeń jest prawidłowe,
  • w pozostałej części jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych obowiązków płatnika.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 4 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 14 marca 2016 r. znak ILPB1/4511-1-96/16-2/AMN na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 17 marca 2016 r., a w dniu 30 marca 2016 r. wniosek uzupełniono (nadano w polskiej placówce pocztowej w dniu 24 marca 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Pomiędzy Urzędem Marszałkowskim a C.R.R. Republiki Czeskiej zawarta została Umowa w sprawie delegacji polskiego pracownika do pracy we Wspólnym Sekretariacie w ramach realizacji Programu (). Wobec powyższego pracownikom UM zaangażowanym w realizację ww. Programu w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2017 r. zmianie ulega miejsce wykonywania pracy, tj. z siedziby głównej Urzędu Marszałkowskiego na C.R.R. Republiki Czeskiej. Pracownicy UM deklarują swoje miejsce zamieszkania i ośrodek interesów życiowych w Polsce, a okres oddelegowania przekracza 183 dni, zatem w myśl art. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychody ze stosunku pracy ww. pracowników są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Płatnik nie pobiera zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, gdyż podlegają one opodatkowaniu w Republice Czeskiej a pracownicy są zobowiązani do uiszczania podatku od przychodów ze stosunku pracy do czeskiego organu podatkowego zgodnie z czeskimi przepisami w tym zakresie. Zgodnie z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Marszałkowskiego (Zarządzenie nr ()), pracownicy otrzymują składniki wynagrodzenia:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00