Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.03.2016, sygn. ILPP2/4512-1-907/15-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-907/15-4/AW
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności sprzedaży gotowych dań, zarówno z przeznaczeniem do konsumpcji na miejscu, jak i na wynos, realizowana w strefie food court oraz w lokalach Wnioskodawcy oraz sprzedaży napojów tj. samodzielnie przyrządzanej lemoniady, soków wyciskanych z owoców i/lub warzyw, kompotu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2015 r. (data wpływu 17 grudnia 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 lutego 2016 r. (data wpływu 25 luty 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania czynności sprzedaży gotowych dań, zarówno z przeznaczeniem do konsumpcji na miejscu, jak i na wynos, realizowana w strefie food court oraz w lokalach Wnioskodawcy,
- opodatkowania czynności sprzedaży napojów tj. samodzielnie przyrządzanej lemoniady, soków wyciskanych z owoców i/lub warzyw, kompotu
jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku.
Wniosek uzupełniono 25 lutego 2016 r. o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego o wskazanie klasyfikacji statystycznej dla czynności wskazanych w opisie sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest podatnikiem VAT czynnym, prowadzącym działalność gospodarczą w branży gastronomicznej na terytorium Polski. Wnioskodawca w roli franczyzobiorcy prowadzi na terenie kraju dotychczas jeden punkt sprzedaży funkcjonujący pod marką Y, jednak nie wyklucza otwarcia kolejnych lokali, funkcjonujących według analogicznych zasad, jak lokal opisany poniżej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right