Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2016, sygn. ILPB1/4511-1-1530/15-2/AMN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/4511-1-1530/15-2/AMN
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki komandytowej, przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2015 r. (data wpływu 12 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 listopada 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego świadczącą usługi w branży reklamowej i usług marketingowych. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca ogłasza i organizuje konkursy za pośrednictwem środków masowego przekazu (radio, telewizja, prasa, Internet). Konkursy internetowe organizowane są przez Wnioskodawcę między innymi we własnym zakresie.
W tym miejscu Wnioskodawca zaznacza, iż prowadzi działalność pod nazwą P., która opiera się na popularnym ogólnopolskim portalu x (zwany dalej: Portalem) i spełnia łącznie wszystkie kryteria środka masowego przekazu. Portal działa od 2008 roku w ramach społecznej misji upowszechniania treści postaw związanych z jakością obsługi. Ma masowy zasięg, a zawarte w nim treści mają charakter publiczny i są masowo odbierane.
Zgodnie z definicją Encyklopedii PWN za środki masowego przekazu uznaje się te urządzenia i instytucje, za pomocą których przesyłane są treści do licznej i zróżnicowanej publiczności: prasa, radio, telewizja, Internet. Decydującym wyróżnikiem środków masowego przekazu jest ich masowy (ponadregionalny, ogólnokrajowy, zmierzający do globalnego) zasięg. Portal x spełnia te kryteria. W pierwszym półroczu 2015 roku (1.01-30.06.2015) treści portalu zostały obejrzane przez 756.848 unikalnych czytelników. Czytelnicy obejrzeli je 1.409.284 razy. Portal ma zasięg globalny. W pierwszym półroczu 2015 roku Portal notował odwiedziny użytkowników ze wszystkich krajów Europy, obu Ameryk, Australii i Oceanii, Azji oraz wielu krajów Afryki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right