Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.01.2016, sygn. ILPP4/4512-1-351/15-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-351/15-2/BA

Prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie faktur wystawionych przez Oddział, dokumentujących nabycie towaru od Dostawcy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 23 października 2015 r. (data wpływu 28 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie faktur wystawionych przez Oddział, dokumentujących nabycie towaru od Dostawcy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie faktur wystawionych przez Oddział, dokumentujących nabycie towaru od Dostawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym podatku od towarów i usług w latach 2013-2015 zamawiała farby i rozpuszczalniki w spółce prawa niemieckiego z siedzibą w Niemczech, zarejestrowanej dla potrzeb niemieckiego podatku od wartości dodanej, posiadającej nr VAT UE z prefiksem DE (dalej Dostawca). Dostawca działał przez Oddział w Polsce (dalej Oddział), zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym z nadanym numerem NIP.

Dostawy na rzecz Spółki odbywały się w następujący sposób: Spółka kierowała zamówienia na towar do Oddziału. W zamówieniach wskazywano, że dostawa następuje na koszt Spółki (wówczas w fakturze dokumentującej dostawę Dostawca ujmował koszt transportu w odrębnej pozycji) lub posługiwano się formułami incoterms DAP zakład Spółki, albo bez stosowania INCOTERMS 2010 w zamówieniu ogólnie wskazywano, że dostawa następuje na koszt odbiorcy lub dostawa na koszt dostawcy. Organizacją transportu (tj. wybraniem przewoźnika i nawiązaniem z nim kontaktu, zawarciem umowy przewozu), zawsze zajmował się Dostawca lub Oddział, nigdy transport nie był zlecany ani organizowany przez Spółkę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00