Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2016, sygn. ILPP1/4512-1-770/15-2/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-770/15-2/NS
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktur korygujących i dokonania korekty podatku należnego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 6 października 2015 r. (data wpływu 19 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktur korygujących i dokonania korekty podatku należnego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktur korygujących i dokonania korekty podatku należnego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Firma: A prowadzi działalność gospodarczą, której jednym z obszarów działania jest prowadzenie portalu dla przedszkoli zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Na portalu udostępniane są informacje pomocne nauczycielom w ich codziennej pracy (gry i zabawy, opowieści wychowawcze itp.). Za dostęp do ww. portali firma pobiera opłatę roczną w wysokości 1.480 zł (w tym 23% VAT), niezależnie od okresów, w jakich przedszkole ma dostęp do portalu w ciągu roku, na podstawie umów podpisanych z dyrektorami przedszkoli. Przedszkola nie są płatnikami podatku VAT. Faktury za dostęp do portali wystawiane są na koniec okresu rozliczeniowego, czyli np. 31 grudnia 2014 r. za dostęp do portalu w roku 2014. Dane dostępowe do portalu zostały wysłane do przedszkoli po podpisaniu umowy. Po otrzymaniu faktur przez dyrektorów przedszkoli okazało się, że część z nich nie posiadała uprawnień do podpisywania umowy. W przypadku przedszkoli publicznych brakuje kontrasygnaty skarbnika gminy, a w przypadku przedszkoli niepublicznych niektórzy dyrektorzy nie mieli upoważnienia właściciela/właścicieli firmy. Dyrektorzy twierdzą, że zgodnie z prawem cywilnym umowy te są nieważne. Wcześniej Wnioskodawca nie został o tym poinformowany. Przedszkola te, mimo otrzymanych kodów dostępowych nie korzystały z zamówionej usługi. Podatki za wystawione usługi zostały już zapłacone.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right