Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.05.2016, sygn. ITPB2/4511-51/16/TJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/4511-51/16/TJ
Zwolnienie z opodatkowania - wydatkowanie na remont budynku mieszkalnego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2016r. (data wpływu 15 stycznia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 5 kwietnia 2016 r, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 5 kwietnia 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
We wniosku tym przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca postanowieniem Sądu Rejonowego w S. z dnia 14 maja 2014 r. nabył w całości spadek jako brat zmarłego D. P. J., który zmarł w dniu 2 grudnia 2013 r. W dniu 3 listopada 2014 r. Wnioskodawca złożył we właściwym urzędzie skarbowym zgłoszenie na druku SD-Z2 o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych.
W skład spadku wchodziły lokal mieszkalny o powierzchni użytkowej 22,66 m2 (powierzchni całkowitej 25,32 m2) oraz nieruchomość z powierzchnią gruntu 1466 m2. Zmarły nabył powyższą nieruchomość do kapitalnego remontu. Z powodu śmierci 60% prac remontowych zostało nieukończonych.
W związku z powyższym Wnioskodawca zmuszony był do sprzedaży lokalu mieszkalnego w celu kontynuacji prac remontowych. W dniu 24 października 2014 r. Wnioskodawca podpisał akt notarialny przedwstępną umowę sprzedaży pobrał zaliczkę w wysokości 7000 zł z zamiarem przeznaczenia na kontynuację prac remontowych. Wnioskodawca od dnia podpisania aktu notarialnego dokonywał zakupu materiałów, akcesoriów, narzędzi oraz transport. Większość prac remontowych od dnia 24 października 2014 r. do dnia 31 grudnia 2015 r. Wnioskodawca przeprowadzał samodzielnie. Wobec tego zmuszony był do nabycia m.in. wałków, pędzli, wierteł, różnego rodzaju tarcz m.in. do metalu, betonu, kamienia. Nabył również takie materiały jak szpachle, szpachelki, wkręty nierdzewne, śruby, bity, karabińczyki, urządzenia wielofunkcyjne, uszczelki, uszczelniacze, wiertarki, młotowiertarki, taśmy, listwy, oleje do klinkieru, pręty, drewno różnego rodzaju, środki grzybobójcze, środki do konserwacji, środki do zmywania klinkieru, pogłębiacze koloru, płytek gresowych, krystalizatory, śruby.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right