Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.05.2016, sygn. ITPB1/4511-263/16/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/4511-263/16/AK
Czy wypłacona w 2015 r. rekompensata z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników w świetle obowiązujących przepisów jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2016 r. (data wpływu 16 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 marca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
W ww. wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca w dniu 7 stycznia 2015 r. złożył wniosek o rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron i został objęty Programem Dobrowolnych Odejść dla pracowników. Rozwiązanie umowy nastąpiło w dniu 31 stycznia 2015 r. Na podstawie art. 30 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy w związku z § 3 pkt 9 regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść. Na podstawie § 2 pkt 2 porozumienia stron rozwiązującego umowę o pracę w oparciu o przepisy regulaminu PDO została wypłacona rekompensata pieniężna z tytułu rozwiązania umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracownika. Przedmiotowa rekompensata miała na celu zadośćuczynienie Wnioskodawcy straty w związku z brakiem możliwości osiągania wynagrodzenia u dotychczasowego pracodawcy. Wysokość i zasady ustalania otrzymanej rekompensaty wynikają bezpośrednio z faktu objęcia Wnioskodawcy Programem Dobrowolnych Odejść pracowników. Należy nadmienić, że pracodawca zawarł ze związkami zawodowymi Pakt Gwarancji Pracowniczych, który w swojej treści zawiera zapis dotyczący Programu Dobrowolnych Odejść. Ww. program skierowany do pracowników spółki, realizowany jest przez pracodawcę w terminach i na zasadach określonych w opracowanym przez niego regulaminie. Wypłata rekompensaty nastąpiła w lutym 2015 r., zgodnie z terminem ustalonym w regulaminie PDO jednorazowo wraz z wynagrodzeniem za miesiąc styczeń 2015 r., czyli za ostatni miesiąc pracy na rzecz pracodawcy. Od otrzymanej rekompensaty pobrana została zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych co potwierdza wydruk z wypłaty wynagrodzenia za miesiąc styczeń 2015 r., wydany przez pracodawcę. Regulamin PDO stanowi konwencjonalne źródło prawa pracy, o którym mowa w art. 9 Kodeksu pracy, co przekłada się wprost w odniesieniu do zasad ustalenia otrzymanego świadczenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right