Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.04.2016, sygn. ITPB4/4511-81/16/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB4/4511-81/16/AW

Czy wypłacona rekompensata z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników Spółki X jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2016 r. (data wpływu 25 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 stycznia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

We wniosku tym, po uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

W związku z planowanym wejściem Spółki X na giełdę 2 września 2013 r. został podpisany Pakt Gwarancji Pracowniczych. W dokumencie tym Spółka zobowiązała się do zapewnienia trwałości zatrudnienia pracownikom zatrudnionym w wyżej przywołanej Spółce w dniu wejścia w życie na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, przez ustalony czas, uzależniony od czasu pracy na kolei. W przypadku Wnioskodawczyni gwarancja zatrudnia obejmowała Y lat. W listopadzie 2014 r. Spółka X podjęła decyzję o przeprowadzeniu kolejnego etapu restrukturyzacji zatrudnienia, wprowadzając jednocześnie Program Dobrowolnych Odejść. Wszystkie zasady dotyczące tego Programu zostały zawarte w Regulaminie. Wnioskodawczyni złożyła wniosek o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron, zostając objęta rzeczonym Programem. Umowa uległa rozwiązaniu z dniem 31 stycznia 2015 r. na podstawie art. 30 § 1 pkt 1 Kodeksu Pracy w związku z § 3 pkt 9 i 10 Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść. Rekompensata (zasady i wysokość) została określona na podstawie dwóch dokumentów tj. § 4 pkt 4 i 5 Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść (określającego prawa i obowiązki stron stosunku pracy) w związku z § 3 pkt 2 Paktu Gwarancji Pracowniczych. Wraz z wynagrodzeniem za miesiąc styczeń 2015 r. Wnioskodawczyni otrzymała rekompensatę pieniężną spełniającą funkcję odszkodowawczą w związku z nieuzyskiwaniem dalszego wynagrodzenia ze stosunku pracy u dotychczasowego Pracodawcy. Od wypłaconej rekompensaty pobrano zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, która to została wykazana na pasku wypłaty wynagrodzenia za miesiąc styczeń. Wysokość i zasady ustalania otrzymanej rekompensaty wynikały z wdrożonego przez Pracodawcę Programu Dobrowolnych Odejść określającego prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Program Dobrowolnych Odejść należy do regulacji, o których mowa w art. 9 § 1 Kodeksu Pracy i stanowi normatywne źródło prawa pracy, określając wskazane świadczenie jako rekompensatę za brak możliwości osiągnięcia wynagrodzenia u dotychczasowego Pracodawcy. Wypłata wynagrodzenia wynika z porozumienia z związkami zawodowymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00