Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2015, sygn. IPPP3/4512-644/15-3/KP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-644/15-3/KP
Dla celu zastosowania art. 91 ust. 9 ustawy o VAT, czy Pion Produkcji w X. stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT?
Czy podział przez wydzielenie X. będzie, co do zasady, zobowiązany do dokonywania korekty podatku naliczonego, czy korekta taka nie będzie konieczna?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietni 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2015 r. (data wpływu 31 lipca 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Pionu Produkcji za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy oraz obowiązku korekty podatku naliczonego na podstawie art. 91 ust. 9 ustawy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 lipca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Pionu Produkcji za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy oraz obowiązku korekty podatku naliczonego na podstawie art. 91 ust. 9 ustawy.
Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 5 sierpnia 2015 r., złożonym w dniu 5 sierpnia 2015 r. (data wpływu 6 sierpnia 2015 r.).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: A.) wnosi o odpowiedź na pytania w kontekście poniżej przedstawionego zdarzenia przyszłego.
- Obecny model funkcjonowania Grupy A.
Działalność międzynarodowej grupy kapitałowej A. (Grupy A.) obejmuje produkcję, sprzedaż i dystrybucję kosmetyków (np. środków czyszczących, myjących, pielęgnacyjnych lub zapachowych; dalej łącznie: Kosmetyki), a także sprzedaż i dystrybucję artykułów domowych i związanych z szeroko rozumianą modą (np. artykułów dekoracyjnych, butów, biżuterii, zegarków, ozdób lub akcesoriów; dalej łącznie: Produkty FashionHome), prowadzoną na różnych rynkach geograficznych przez wyspecjalizowane podmioty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right