Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2015, sygn. IPPP2/4512-418/15-2/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-418/15-2/IZ
dotyczy obowiązku wystawiania faktur za zwrot diet oraz stawek ryczałtowych za wykorzystanie samochodu prywatnego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 12 maja 2015 r. (data wpływu 12 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawiania faktur za zwrot diet oraz stawek ryczałtowych za wykorzystanie samochodu prywatnego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2015 r. r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawiania faktur za zwrot diet oraz stawek ryczałtowych za wykorzystanie samochodu prywatnego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Od października 2014 roku Wnioskodawca wykonuje swoje obowiązki w ramach kontraktu menadżerskiego. Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Zakres obowiązków w ramach kontraktu menadżerskiego obejmuje między innymi kierowanie wydzielonym działem klienta, zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale, kształtowanie poprawnych relacji z otoczeniem Spółki i jej klientami strategicznymi. W umowie oprócz należnego wynagrodzenia za dany zakres usług, w § 9 sprecyzowany został zakres odpowiedzialności jako: W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zadań określonych w niniejszej umowie Menadżer ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę zarówno wobec Spółki, jak również wobec osób trzecich w przypadku, gdyby w związku z jego działalnością wyrządzona została taka szkoda. Wysokość odpowiedzialności ograniczono ze wszystkich źródeł do 50.000 złotych. Wnioskodawca wykonuje więc swoje obowiązki na własne ryzyko. Jako czynny płatnik VAT, za swoje usługi objęte kontraktem menadżerskim wystawia klientowi każdorazowo faktury VAT. Kontrakt Menadżerski Wnioskodawca podpisał w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W § 5 kontraktu menadżerskiego w pkt 3 i pkt 4 sprecyzowane zostały świadczenia dodatkowe: pkt 3: W przypadku podróży służbowych na terenie Polski poza miescowość będącą siedzibą Spółki, Menadżerowi przysługują dodatkowo diety w wysokości 100 złotych za każdą rozpoczętą dobę płatne bez wezwania przez spółkę przelewem na wskazane przez Menadżera konto bankowe w przeciągu 10 dni roboczych od dnia przekazania Spółce rozliczenia wyjazdu. W przypadku wyjazdów służbowych poza terytorium Polski, rozliczenie nastąpi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce strefy budżetowej z tytułu podróży służbowej i regulaminem wynagrodzenia obowiązującym w Spółce; pkt 4: Wykorzystanie samochodu prywatnego Menadżera w podróżach służbowych będzie rozliczane na podstawie obowiązujących przepisów i stawek ryczałtowych za kilometr.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right