Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2015, sygn. IPPB1/4511-1008/15-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-1008/15-2/EC
Czy - w przypadku umów sponsoringu zawieranych przez Spółkę z Lekarzami jako osobami prowadzącymi działalność gospodarczą (tzn. zawieranych w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez Lekarza) - Spółka nie jest zobowiązana do sporządzenia informacji o wysokości przychodów (P1T-8C) w związku ze sponsorowaniem Wydarzenia dla Lekarza?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r, poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2015 r. (data wpływu 1 września 2015 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika związanych z finansowaniem uczestnictwa lekarzy w wydarzeniach organizowanych w ramach umowy sponsoringu, w sytuacji gdy uczestnicy prowadzą działalność gospodarczą jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika związanych z finansowaniem uczestnictwa lekarzy w wydarzeniach organizowanych w ramach umowy sponsoringu, w sytuacji gdy uczestnicy prowadzą działalność gospodarczą.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Spółka) jest członkiem międzynarodowego koncernu farmaceutycznego X. (Grupa), zajmującego się wytwarzaniem i dystrybucją specjalistycznych produktów leczniczych oferowanych przez Grupę na terytorium Polski (Produkty). Na podstawie odpowiedniej umowy o świadczenie usług, zawartej z innym podmiotem wchodzącym w skład Grupy, Spółka odpowiedzialna jest m.in. za prowadzenie na terytorium Polski czynności i działań o charakterze marketingowym (promocyjnym, reklamowym) w odniesieniu do Produktów. Z tytułu świadczonych usług, Spółka otrzymuje wynagrodzenie ustalane według formuły koszt plus, tzn. obejmujące poniesione przez Spółkę koszty związane ze świadczeniem usług, przy czym koszty te są powiększone o odpowiedni narzut.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right