Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2015, sygn. IPPP3/4512-711/15-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-711/15-2/IG
1. Czy Spółka ma prawo udokumentować należny jej bonus pośredni importera/producenta notą obciążeniową?2. Czy Spółka poprawnie uznaje, iż wystawiona nota obciążeniowa lub otrzymana nota uznaniowa wpływa na obniżenie kwoty podatku naliczonego uprzednio odliczonego przez Spółkę?3. Czy prawidłowe będzie wyszczególnienie na nocie uznaniowej bądź nocie obciążeniowej kwoty podstawy opodatkowania (kwoty netto) oraz kwoty podatku VAT, w celu prawidłowego rozliczenia bonusu na gruncie VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 21 sierpnia 2015 r. (data wpływu 24 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania należnego rabatu pośredniego notą księgową, obniżenia podatku naliczonego uprzednio odliczonego oraz danych, które może zawierać nota księgowa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania należnego rabatu pośredniego notą księgową, obniżenia podatku naliczonego uprzednio odliczonego oraz danych, które może zawierać nota księgowa.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka jest czynnym podatnikiem VAT w związku z wykonywaną na terytorium Polski działalnością gospodarczą. W ramach tej działalności Spółka świadczy głównie usługi leasingu operacyjnego samochodów oraz zarządzania flotą samochodową na rzecz swoich klientów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right