Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2015, sygn. IPPB4/4511-1071/15-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-1071/15-2/MP

Czy w związku z realizacją opisanego programu lojalnościowego, adresowanego do pracowników Spółki, jej pracownicy osiągną przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w konsekwencji na podstawie art. 31 ustawy o PIT Spółka będzie obowiązana do potrącania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od tego przychodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2015 r. (data wpływu 27 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest podmiotem należącym do międzynarodowej grupy kapitałowej, będącej jednym z największych producentów obuwia w Europie. Spółka prowadzi sprzedaż hurtową obuwia i nie prowadzi sprzedaży detalicznej. Spółka nie posiada własnych magazynów na terenie kraju. Towar wysyłany jest do klientów polskich bezpośrednio z magazynów spółki matki. W ramach zasad polityki sprzedaży Spółka rekomenduje swoim klientom cenę detaliczną jednak ostateczna decyzja dotycząca jej wysokości należy do kontrahenta/klienta.

Spółka prowadzi jeden sklep (dalej: outlet), w którym prowadzona jest sprzedaż detaliczna, jednak asortyment obuwia sprzedawanego w outlecie jest zupełnie inny niż asortyment obuwia oferowanego w sprzedaży hurtowej. Spółka zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00