Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2015, sygn. IPPP1/4512-477/15-2/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-477/15-2/MPe
Wzakresie określenia podstawy opodatkowania oraz wystawienia faktur korygujących
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2015 r. (data wpływu 18 maja 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania oraz wystawienia faktur korygujących -jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania oraz wystawienia faktur korygujących.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji samochodów oraz dystrybucji części zamiennych. W ofercie Spółki znajdują się między innymi części regenerowane. Regeneracja części uszkodzonej polega na wymianie wszystkich elementów, które uległy uszkodzeniu, czy zużyciu. Część regenerowana posiada wszystkie właściwości części fabrycznie nowej oraz objęta jest gwarancją producenta. Jest ona jednak tańsza od części fabrycznie nowej.
Jednym z powodów, dla których Grupa zdecydowała się na wdrożenie procedury regeneracji części uszkodzonych są względy ekologiczne. Grupa zdając sobie sprawę z odpowiedzialności za zrównoważony rozwój społeczeństwa stojący przed producentami samochodów stara się nie tylko wypełniać obowiązujące normy ekologiczne, w tym te związane z recyklingiem, ale także wybiegać w tym zakresie w przyszłość. Już na etapie projektowania konstrukcji pojazdów, przedmiotów wyposażenia i części podejmowane są działania mające na celu zapewnienie ich przydatności do odzysku i recyklingu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right