Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2015, sygn. IPPP1/4512-492/15-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-492/15-2/IGo
Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu udzielenia licencji, ustalanie wartości sprzedaży oraz podatku VAT należnego z tytułu udzielenia licencji w oparciu o Prognozy Sprzedaży oraz możliwości dokonania korekty po otrzymaniu Zestawienia Sprzedaży.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2015 r. (data wpływu 21 maja 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu udzielenia licencji (pytanie nr 1) - jest prawidłowe;
- ustalania wartości sprzedaży oraz podatku VAT należnego z tytułu udzielenia licencji w oparciu o Prognozy Sprzedaży oraz możliwości dokonania korekty po otrzymaniu Zestawienia Sprzedaży (pytanie nr 2 i 3) - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku podatkowego z tytułu udzielenia licencji.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej jako: Spółka lub Wnioskodawca) jest członkiem międzynarodowej grupy Y (dalej jako: Y lub Grupa) będącej światowym liderem w branży rozrywki rodzinnej. Zakres działalności Y obejmuje m.in. aktywność medialną, parki rozrywki, produkcję filmową, produkty konsumenckie i kanały interaktywne.
Z uwagi na ogromną popularność i rozpoznawalność postaci z szerokiego portfolio produkcji kinowych i telewizyjnych Y , oznaczenie różnorodnych produktów konsumenckich ich wizerunkami znacząco przyczynia się do wzrostu poziomu sprzedaży tych produktów. Stąd wiele podmiotów, również w Polsce, jest zainteresowanych współpracą z Grupą. Obecnie Spółka planuje rozpocząć negocjacje ze spółką z Grupy, z siedzibą w Wielkiej Brytanii, które mają umożliwić rozszerzenie działalności Spółki o udzielanie licencji na korzystanie ze znaków towarowych oraz innych treści medialnych będących własnością Grupy, obejmujących w szczególności różnorodne elementy produkcji filmowych i telewizyjnych stworzonych przez Y , np. wizerunki głównych bohaterów. W tym celu Spółka zamierza podpisywać umowy z kontrahentami (dalej jako: Licencjobiorcy), w ramach których udzielać będzie prawa do umieszczania wspomnianych elementów na produktach wytwarzanych i dystrybuowanych przez Licencjobiorców (dalej jako: Umowy Licencyjne). Szacuje się, że w najbliższym czasie Spółka może podpisać nawet kilkaset takich Umów Licencyjnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right