Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.06.2015, sygn. IPPB2/4511-359/15-2/MG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/4511-359/15-2/MG

Czy uczestnicy Promocji opisanej jako zdarzenie przyszłe, którzy z tytułu uczestnictwa w tej Promocji otrzymają bilety do kina o wartości nieprzekraczającej jednorazowo kwoty 760 zł korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) oraz czy w związku z powyższym Agencja zobowiązana jest sporządzić i przekazać podatnikom oraz naczelnikom właściwych urzędów skarbowych informację o wysokości przychodów (PIT-8C) zgodnie z art. 42a tej ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2015 r. (data wpływu 30 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków informacyjnych ciążących na Spółce, związanych z wydawaniem nagród Uczestnikom akcji promocyjnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków informacyjnych ciążących na Spółce, związanych z wydawaniem nagród Uczestnikom akcji promocyjnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca Sp. z o.o. (zwana dalej również Agencją) zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze akcji promocyjnych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów zleceniodawców. W ramach działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Agencja zamierza zawrzeć umowę o współpracy z producentem kosmetyków, zwanym dalej Klientem, której przedmiotem jest świadczenie przez Agencję na rzecz Klienta usługi polegającej na organizacji i prowadzeniu promocji sprzedaży (zwanej dalej również Promocją). Agencja będzie zobowiązana do przygotowania zasad Promocji, materiałów reklamowych oraz strony internetowej i bieżącej obsługi Promocji, jako Organizator tej Promocji. Promocja polega na tym, iż każda osoba fizyczna - konsument, w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, która kupi opakowanie produktu Klienta objętego promocją (dalej: Produkt) oznaczonego naklejką promocyjną, na której nadrukowano unikatowy kod alfanumeryczny, a następnie wpisze ten kod na specjalnie przygotowanej stronie internetowej Promocji wraz z podaniem danych osobowych oraz numeru telefonu komórkowego i numer paragonu otrzyma SMS-em na numer podany w zgłoszeniu kod uprawniający do odbioru jednego darmowego biletu do kina na dowolny seans 2D w sieci kin C. emitowany w dniu, w którym uczestnik Promocji stawi się w kasie kina, z wyłączeniem pokazów specjalnych, maratonów filmowych i festiwali, filmów 2D w kinach I., z zastrzeżeniem jednakże, iż kody, o których mowa w zdaniu poprzedzającym wydawane będą pierwszym 10.000 Uczestników w kolejności zgłoszenia, a jeden Uczestnik promocji może otrzymać maksymalnie 4 kody w czasie trwania Promocji. Wysłanie wiadomości SMS, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, nastąpi na koszt Organizatora. Nadto Organizator prześle Uczestnikowi na podany numer telefonu komórkowego link (hiperłącze) do strony internetowej, potwierdzającej fakt zawarcia umowy na odległość o treści odpowiadającej regulaminowi Promocji. Bilety do kina będzie można wykorzystać od dnia rozpoczęcia Promocji do dnia 15 listopada 2015 r. Uczestnik nie będzie uprawniony do dokonania dopłaty do seansu 3D, 4D, 4DX ani do miejsc w strefie ani sali VIP. Kody otrzymane SMS-em podlegają wymianie na bilety pod warunkiem dostępności miejsc na dany seans, jednakże nie obejmują CP. ani I., nie obowiązują na pokazy specjalne, maratony, pokazy L. obejmują filmy 2D dostępne w bieżącym repertuarze, w przypadku filmu/ów, na który/e wstęp jest ograniczony limitem wiekowym, pracownik kina ma prawo nie wpuścić na taki/e film/y osób w wieku poniżej limitu. Kody otrzymane SMS-em nie podlegają zamianie na gotówkę ani dalszej odsprzedaży. Każdy Uczestnik będzie mógł wziąć udział w Promocji dowolną ilość razy, z zastrzeżeniem, że jeden kod z naklejki promocyjnej może zostać zgłoszony w Promocji wyłącznie jeden raz i na podstawie jednego kodu z naklejki promocyjnej. Uczestnikowi przysługuje jeden kod uprawniający do odbioru nagrody oraz z zastrzeżeniem, iż jeden uczestnik może otrzymać maksymalnie 4 bilety do kina. Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z Promocji zgłoszeń niespełniających wymogów wskazanych Regulaminem, w szczególności zgłoszeń dokonanych po terminie, nieprawidłowych, niekompletnych, zawierających nieprawdziwe kody. Uczestnicy Promocji nie będą mogli przenieść prawa do uzyskania nagrody na osoby trzecie. Zarówno cena jednego biletu do kina, jak i wartość czterech biletów do kina, które maksymalnie może otrzymać jeden Uczestnik Promocji nie przekracza kwoty 760 zł. Rozliczenia z tytułu umowy o współpracy zawartej z Klientem dokonywane są w ten sposób, że Agencja otrzymuje wynagrodzenie za wykonywaną usługę marketingową na poszczególnych etapach jej realizacji oraz wartość biletów powiększonych o prowizję Agencji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00