Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2015, sygn. IPPP1/4512-550/15-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-550/15-2/MK

w zakresie przechowywania faktur papierowych w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2015 r. (data wpływu 5 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur papierowych w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2015 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur papierowych w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. (dalej: Spółka) jest operatorem telekomunikacyjnym. Głównym przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest świadczenie usług w zakresie telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz innych usług telekomunikacyjnych. Sprzedaż towarów i usług dokonywana w ramach podstawowej działalności Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z prowadzoną działalnością Spółka dokonuje zakupu towarów i usług od kontrahentów zagranicznych i krajowych. Przeważająca część zakupów podlega opodatkowaniu podatkiem VAT i jest dokumentowana fakturami z wykazanym podatkiem naliczonym. Spółka dokonuje obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego według zasad określonych przepisami art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Obieg dokumentów zakupu (faktur, faktur korygujących oraz ich duplikatów) oraz ich ewidencjonowanie i przechowywanie odbywa się według poniżej zaprezentowanego schematu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00