Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.05.2015, sygn. IPPB2/4511-198/15-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/4511-198/15-2/MK
1. Czy Nagrody wydawane Klientom w ramach akcji promocyjnych przedstawionych w opisie stanu faktycznego stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (Dz. U. 2012. 361 ze zm.) i tym samym w przypadku, gdy ich jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł korzystają one ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych, co z kolei oznacza, iż Bank nie pełni funkcji płatnika podatku w przedmiotowym zakresie?2. Czy Nagrody wydawane Klientom w ramach akcji promocyjnych przedstawionych w opisie stanu faktycznego stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową i tym samym w przypadku, gdy ich jednorazowa wartość przekracza kwotę 760 zł podlegają one opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, którego płatnikiem jest Bank?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2015 r. (data wpływu 18 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu wydawanych klientom Banku nagród związanych ze sprzedażą premiową w ramach organizowanych przez Bank akcji promocyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu wydawanych klientom Banku nagród związanych ze sprzedażą premiową w ramach organizowanych przez Bank akcji promocyjnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right