Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.06.2015, sygn. IPPP3/4512-376/15-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-376/15-2/JF

obowiązek podatkowy w przypadku faktury wystawionej z opóźnieniem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2015 r. (data wpływu 11 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką prawa fińskiego (osobą prawną) z siedzibą w Finlandii i jednocześnie fińskim rezydentem podatkowym. Spółka prowadzi działalność w zakresie dostaw kompletnych linii produkcyjnych, systemów, sprzętów oraz usług dla przemysłu celulozowo-papierniczego oraz energetycznego. Spółka jest zarejestrowana na potrzeby rozliczeń podatku od towarów i usług (dalej: VAT) w Polsce. Spółka posiada stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski w rozumieniu przepisów VAT.

Spółka współpracuje z kontrahentem z siedzibą w Austrii (dalej: Kontrahent). Kontrahent zawarł umowę na dostawę i montaż kotła energetycznego (dalej: Projekt) dla swojego polskiego klienta (dalej: Klient). Kontrahent jest zarejestrowany dla celów VAT w Polsce. W ramach ww. Projektu Wnioskodawca występuje w roli podwykonawcy dla Kontrahenta i odpowiada za dostawę materiałów (część towarowa Projektu) a także za prace nadzorcze, wykonanie testów, przeszkolenia z obsługi, odbioru technicznego oraz uruchomienia składu drewna (część usługowa Projektu). Dostawy dokonywane przez Spółkę skutkują przeniesieniem prawa do rozporządzania towarami jak właściciel na Kontrahenta. Są to więc odrębne transakcje w rozumieniu przepisów o VAT (nie stanowią elementu kompleksowego świadczenia, np. stanowiącego dostawę towarów z montażem, gdyż Spółka nie odpowiada za montaż tych towarów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00