Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2015, sygn. IPPP3/4513-26/15-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4513-26/15-2/SM

Stosowanie dopuszczalnych norm ubytków wyrobów akcyzowych przy transporcie paliw rurociągiem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 23 marca 2015 r. (data wpływu 25 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stosowania dopuszczalnych norm ubytków wyrobów akcyzowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 marca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stosowania dopuszczalnych norm ubytków wyrobów akcyzowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: O. albo Spółka) prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na magazynowaniu, w składach podatkowych zlokalizowanych w bazach, wyrobów akcyzowych należących do podmiotów trzecich. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego.

O. oraz P. S.A. (dalej: P.) zainstalowały przepływomierze (przyrządy do dynamicznego pomiaru ilości wyrobów akcyzowych) na wybranych odcinkach rurociągów dalekosiężnych.

Przepływomierze pozwalają zmierzyć ilość wyrobów akcyzowych (benzyn, olejów napędowych, olejów opałowych) na odcinkach pomiędzy magazynem (zbiornikiem), z którego jest wydawany wyrób akcyzowy a rurociągiem, pomiędzy oboma końcami rurociągu, którym jest tłoczony wyrób akcyzowy oraz pomiędzy rurociągiem a magazynem (zbiornikiem), do którego przyjmowany jest wyrób akcyzowy.

Co do zasady, na trasie rurociągu pomiędzy B. w X. a B. w Y. wyroby akcyzowe są przetłaczane z pominięciem B. w Z.. Jedynie w niektórych wypadkach wyrób akcyzowy będzie tłoczony z B. w Z. do B. w Y.. Natomiast w przypadku tłoczenia z B. w X. do B. w B. wyrób akcyzowy każdorazowo tłoczony jest przez B. w K.. W tej sytuacji tłoczenie wygląda następująco: (1) wydanie wyrobu akcyzowego z B. w X. do rurociągu, (2) tłoczenie rurociągiem pomiędzy B. w X. a B. w K., (3) przyjęcie wyrobu akcyzowego w B. w K., (4) wydanie wyrobu akcyzowego z B. w K. do rurociągu, (5) tłoczenie wyrobu akcyzowego rurociągiem pomiędzy B. w K. a B. w B., (6) przyjęcie wyrobu akcyzowego w B. w B..

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00