Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2015, sygn. IPPP1/4512-209/15-2/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-209/15-2/MPe

w zakresie zwolnienia z podatku od towarów i usług świadczenia usług związanych z produkcją audycji telewizyjnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2015 r. (data wpływu 9 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku od towarów i usług świadczenia usług związanych z produkcją audycji telewizyjnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 marca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku od towarów i usług świadczenia usług związanych z produkcją audycji telewizyjnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest jednoosobową spółką akcyjną . Spółka realizuje obowiązki ogólnokrajowego nadawcy publicznego. Z perspektywy przepisów o podatku VAT Spółka dokonuje czynności opodatkowanych tym podatkiem, zwolnionych z opodatkowania, jak również niepodlegających opodatkowaniu. Podstawowa działalność Spółki obejmuje tworzenie i rozpowszechnianie ogólnokrajowych i regionalnych programów telewizyjnych. Głównym celem statutowym Spółki jest misja publiczna, w tym działalność kulturotwórcza. Spółka zawiera z podmiotami typu Ministerstwo czy Urzędy Marszałkowskie Województw, umowy koprodukcyjne, których przedmiotem jest wspólna produkcja i realizacja różnego rodzaju audycji telewizyjnych przeznaczonych do emisji na antenach , w tym m.in. seriali filmowych o tematyce demokratycznej, społecznej czy kulturotwórczej, na potrzeby społeczeństwa . Takie audycje są polskimi produktami wysokiej jakości, finansowane ze środków unijnych bądź z budżetu Państwa zaliczane do szeroko rozumianej popularyzacji kultury i niewątpliwie są elementem misji , którego celem jest rozpowszechnianie programów podejmujących kwestie demokratyczne, społeczne czy kulturalne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00