Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2015, sygn. IBPP1/4512-735/15/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/4512-735/15/MS

opodatkowanie sprzedaży działki nr 576/5 zabudowanej budynkiem biurowym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 września 2015 r. (data wpływu 15 września 2015 r.), uzupełnionym pismem z 25 listopada 2015 r. (data wpływu 30 listopada 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki nr 576/5 zabudowanej budynkiem biurowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2015 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki nr 576/5 zabudowanej budynkiem biurowym.

Wniosek uzupełniono pismem z 25 listopada 2015 r. (data wpływu 30 listopada 2015 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 12 listopada 2015 r. nr IBPP1/4512-735/15/MS.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 12 grudnia 2008 r. podpisano akt notarialny na podstawie którego Wnioskodawca nabył nieruchomość składającą się z działki gruntowej zabudowanej budynkiem biurowo-usługowym (dalej zwaną nieruchomością) za kwotę 2.600,000,00 PLN. Na nieruchomości dokonywano prace remontowo-modernizacyjne do 30 stycznia 2009 r. w wysokości 171.083,80, w okresie styczeń - grudzień 2010 r. w wysokości 11.050,00 PLN oraz w okresie styczeń - czerwiec 2011 r. w wysokości 38.121,41 PLN, razem 220.255,21 PLN. Nieruchomość przyjęto w poczet środków trwałych w styczniu 2009 r. i w tym samym miesiącu została oddana w najem na podstawie umowy najmu zawartej dnia 12 grudnia 2008 r. Wnioskodawca w okresie od stycznia 2009 r. do marca 2012 r. obciążał najemcę fakturą VAT ze stawką 23%. Na mocy porozumienia z dnia 1 marca 2012 r. umowa została rozwiązana z dniem 31 marca 2012 r. Od 1 kwietnia 2012 r. do dnia złożenia wniosku nieruchomość nie jest wynajmowana. Wnioskodawca od tamtego czasu prowadzi rozmowy zmierzające do sprzedaży nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00