Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2015, sygn. IBPB-1-1/4511-586/15/ZK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-1/4511-586/15/ZK

Czy powyższe wydatki można ująć bezpośrednio w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w kolumnie pozostałe wydatki, czy też zwiększają wartość budynku pensjonatu w ewidencji środków trwałych i stanowią koszty poprzez odpisy amortyzacyjne?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 17 września 2015 r. (data wpływu do tut. Biura 25 września 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wskazanych we wniosku wydatków jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2015 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wskazanych we wniosku wydatków.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 28 grudnia 2011 r. Wnioskodawczyni przyjęła do używania na potrzeby pozarolniczej działalności gospodarczej budynek pensjonatu. W związku z powyższym, z tym dniem wprowadziła go do ewidencji środków trwałych. Wartość początkową ustaliła wg kosztów wytworzenia. Zaczęła uzyskiwać przychody z wynajmu pokoi krótkotrwałego zakwaterowania. Budynek posiadał jeszcze kilkanaście pokoi w stanie surowym. W czerwcu bieżącego roku Wnioskodawczyni przystąpiła do robót budowlanych, celem wykończenia ww. pokoi. W dniu 26 i 31 sierpnia 2015 r. zakupiła umywalki, wanny, baterie wannowe, baterie umywalkowe, deszczownice, węże prysznicowe, słuchawki natryskowe oraz grzejniki centralnego ogrzewania na łączną kwotę netto 36.401,29 pln. Zakupy te są udokumentowane fakturami Vat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00