Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.10.2015, sygn. IPTPB3/4511-102/15-2/JZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB3/4511-102/15-2/JZ
Skutki podatkowe otrzymania w drodze darowizny prawa ochronnego do znaku towarowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2015 r. (data wpływu 17 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania w drodze darowizny prawa ochronnego do znaku towarowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 sierpnia 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania w drodze darowizny prawa ochronnego do znaku towarowego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Małżonek Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży m.in. kotłów i betoniarek. W ramach prowadzonej działalności wykorzystuje zarejestrowane na własną rzecz znaki towarowe, tj. zbiór kilku wariantów znaku towarowego, słowno-graficznych i słownych dla których Urząd Patentowy wydał prawomocne decyzje przyznające prawo ochronne (dalej: Prawo ochronne do Znaków). Znaki te zostały wytworzone przez przedsiębiorstwo męża Wnioskodawczyni.
Natomiast Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą polegającą m.in. na serwisowaniu kotłów i betoniarek oraz wynajmie powierzchni magazynowych. Obecnie, w ramach podjętej decyzji biznesowej, Wnioskodawczyni zamierza rozszerzyć zakres prowadzonej działalności o działania w zakresie ochrony i rozwoju rozpoznawalności marki Prawa do Znaków, wytworzonych w przedsiębiorstwie małżonka (w tym w koniecznym zakresie działalność marketingową, promocyjną, a także monitorowanie rynku i konkurencji).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right