Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2015, sygn. ILPP2/4512-1-355/15-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-355/15-4/PR
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży prawa wieczystego użytkowania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku sygnowanym datą 27 kwietnia 2015 r. (data wpływu 7 maja 2015 r.), uzupełnionym pismem z 6 lipca 2015 r. (data wpływu 10 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży prawa wieczystego użytkowania gruntu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży prawa wieczystego użytkowania gruntu. Wniosek został uzupełniony pismem z 6 lipca 2015 r. (data wpływu 10 lipca 2015 r.) o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.
We wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.
W dniu 11 lipca 2003 r. (aktem notarialnym ) Wnioskodawczyni wraz z mężem (posiadający ustawową wspólność majątkową) zakupili prawo wieczystego użytkowania terenów niezabudowanych, przemysłowych po upadłym A. Sprzedaży wówczas dokonał Syndyk masy upadłości wspomnianej wyżej Spółki, a sprzedaż ta nie zawierała podatku VAT. Od dnia zakupu wyżej opisanego prawa wieczystego użytkowania, tereny nie zostały wprowadzone do działalności gospodarczej, którą Zainteresowana prowadzi jako osoba fizyczna i jest czynnym podatnikiem VAT, nie dokonywała wraz z mężem na zakupionym terenie żadnych czynności związanych z jakąkolwiek działalnością zarobkową. Teren ten jedynie kilka razy był koszony. Na wspomnianym terenie nie była prowadzona działalność rolnicza, a koszty podatku od nieruchomości i opłaty za użytkowanie wieczyste małżonkowie pokrywali z majątku osobistego. Mąż Zainteresowanej posiada numer producenta rolnego i wspólnie posiadają tereny rolnicze położone w gminie O., co do których do dnia dzisiejszego nie otrzymywali dopłat bezpośrednich, gdyż nie były one użytkowane rolniczo. W 2015 r. Wnioskodawczyni wraz z mężem rozpocznie użytkować posiadane przez nich tereny rolnicze i wystąpią o dopłaty bezpośrednie. Od dnia zakupu Zainteresowana nie dokonywała z małżonkiem sprzedaży nieruchomości niezwiązanych z działalnością gospodarczą. Nieruchomości wykorzystywane na cele gospodarcze w działalności Wnioskodawczyni były przez nich sprzedawane. W marcu 2015 r. małżonkowie zawarli z osobą trzecią warunkową umowę sprzedaży. Zawarty w umowie sprzedaży warunek wynika z przepisów prawa polegający na możliwości skorzystania przez Burmistrza Miasta z prawa pierwokupu. Burmistrz Miasta wyraził chęć skorzystania z prawa pierwokupu. Jednak zarówno Pani Notariusz jak i Burmistrz Miasta wyrażają wątpliwość, czy transakcja ta powinna podlegać zapisom art. 15 z uwagi na to, iż tereny te nie zostały zakupione z podatkiem VAT, a co za tym idzie podatek ten nie został odliczony, nie zostały poniesione żadne nakłady zawierające podatek VAT, ani też żadne czynności zarobkowe, a także teren ten nie został wykorzystany do działalności gospodarczej. Ponadto Wnioskodawczyni z mężem nie zamierzają dokonywać sprzedaży terenów przemysłowych niesłużących do działalności gospodarczej w przyszłości, a więc nie zachodzi zamiar ciągłego działania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right