Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2015, sygn. ILPP1/4512-1-394/15-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-394/15-2/AI

Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności przekazania aportem sieci kanalizacji sanitarnej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2015 r. (data wpływu 25 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności przekazania aportem sieci kanalizacji sanitarnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności przekazania aportem sieci kanalizacji sanitarnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Miasto, czynny podatnik podatku VAT, od roku 1999 członek Związku Celowego Gmin (dalej: M.), otrzymało od M. część sieci kanalizacji sanitarnej wraz ze wszystkimi urządzeniami i obiektami niezbędnymi do ich funkcjonowania. M. wybudował sieć w ramach zadania inwestycyjnego Oczyszczalnia ścieków Budowa systemów kanalizacji sanitarnej na obszarze Związku Celowego Gmin (). leżące w granicach administracyjnych Miasta. Środki na inwestycję pochodziły częściowo z bezzwrotnej pomocy zagranicznej Unii Europejskiej Programu PHARE CBC i częściowo wnoszone były przez Gminy członkowskie, w formie środków własnych. M., właściciel sieci kanalizacji sanitarnej, nie jest podatnikiem podatku VAT i wobec powyższego nie odliczał podatku naliczonego od zakupów związanych z budową sieci kanalizacyjnych (nie przysługiwało mu prawo do odliczenia VAT wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT). Wybudowana w roku 2005 sieć należała do majątku M. Związek nie ponosił wydatków na jej ulepszenie i nie uzyskiwał przychodów ze sprzedaży i odbioru ścieków. W roku 2006 przedmiotową sieć przekazał nieodpłatnie do eksploatacji Przedsiębiorstwu (dalej: PWiK) do obsługi systemu kanalizacji sanitarnej oraz odbioru ścieków. Z tytułu udostępnienia ww. sieci Spółce, M. nie czerpał żadnych korzyści. Obecnie M. przekazał majątek kanalizacyjny Gminom członkowskim, w tym Miastu, które ponosiło koszty budowy powyższych sieci w ramach wkładu własnego. Przekazanie majątku nastąpiło nieodpłatnie, w formie dokumentu PT. Przejęte na stan sieci kanalizacji sanitarnej docelowo mają zostać wniesione aportem (bez działek gruntowych) do PWiK, w której Miasto posiada udziały. Planowany aport sieci na rzecz PWiK zostanie dokonany w ramach pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o VAT. Sieć nie była i nie będzie ulepszana przez Miasto przed wniesieniem jej aportem do PWiK. Miastu nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w związku z nabyciem przedmiotowej sieci kanalizacji sanitarnej (sieć przekazana Miastu przez M. nie była opodatkowana VAT i udokumentowana fakturą).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00