Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2015, sygn. ILPP4/443-638/14-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-638/14-2/BA

Obowiązek podatkowy przy sprzedaży części do motorowerów i skuterów wysyłanych do klienta pocztą lub kurierem za pobraniem.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 2 grudnia 2014 r. (data wpływu 8 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów przesyłanych za pośrednictwem poczty lub kuriera jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towarów przesyłanych za pośrednictwem poczty lub kuriera.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży detalicznej części do motorowerów, skuterów. Prowadzi ona w głównej mierze sprzedaż w Internecie za pomocą portali aukcyjnych. Klientami są głównie osoby fizyczne (zarówno klienci krajowi, jak i klienci zagraniczni). Przy powyższej formie sprzedaży Spółka oferuje swoim klientom możliwość zapłaty przelewem z góry przed wysyłką towarów oraz za pobraniem przy ich odbiorze. Procedura sprzedaży wysyłkowej za pobraniem jest następująca: Klient dokonuje u Spółki zamówienia towaru. Następnie Spółka pakuje towary zamówione przez klienta i tak przygotowaną przesyłkę przekazuje poczcie lub firmie kurierskiej. Poczta lub firma kurierska dostarcza klientowi przesyłkę, klient dokonuje zapłaty za otrzymany towar na rzecz listonosza lub kuriera przy odbiorze paczki. Poczta lub kurier przekazuje następnie pieniądze zapłacone przez klienta za dostarczoną przesyłkę Spółce. Spółka nie ma zawartej umowy ani z pocztą ani z firmami kurierskimi o przeniesienie prawa do dysponowania towarem jak właściciel. Nie istnieje także regulamin sprzedaży regulujący tę kwestię. Wyboru sposobu doręczenia przesyłki dokonuje klient. Bardzo istotną sprawą jest prawidłowe określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT. W przypadku przedpłaty nie ma problemów jest to data wpływu pieniędzy na konto Spółki. Przedstawiony opis sprawy oraz pytanie odnosi się natomiast do sprzedaży realizowanej za pobraniem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00