Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.05.2015, sygn. ILPP4/4512-1-52/15-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-52/15-2/EWW
Uznanie Wnioskodawcy za podmiot wskazany w art. 15 ust. 6 ustawy o VAT z tytułu nabycia usług od podmiotów zagranicznych na terytorium Unii Europejskiej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2015 r. (data wpływu 12 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podmiot wskazany w art. 15 ust. 6 ustawy o VAT z tytułu nabycia usług od podmiotów zagranicznych na terytorium Unii Europejskiej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podmiot wskazany w art. 15 ust. 6 ustawy o VAT z tytułu nabycia usług od podmiotów zagranicznych na terytorium Unii Europejskiej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Decyzją Naczelnika Urzędu Skarbowego, Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) zwaną dalej ustawą o VAT w zakresie czynności wykonywanych na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych.
Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Urząd Marszałkowski jako aparat pomocniczy obsługujący organ władzy publicznej Województwo, realizuje zadania publiczno-prawne nałożone przez poszczególne ustawy oraz określone w statucie, do których należy m.in. promocja walorów i możliwości rozwojowych województwa, współpraca zagraniczna, uczestnictwo w międzynarodowych zrzeszeniach regionalnych, co skutkuje udziałem w targach międzynarodowych, konferencjach i koniecznością zakupu wszelkiego rodzaju usług promocyjnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right