Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2015, sygn. ILPB2/415-1093/14-2/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/415-1093/14-2/ES
Opodatkowanie stypendium.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2014 r. (data wpływu 3 listopada 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty stypendium jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 listopada 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty stypendium.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest osobą fizyczną, będącą polskim rezydentem podatkowym (posiada stałe miejsce zamieszkania w Polsce).
Wnioskodawca był studentem i uzyskiwał stypendium naukowe w związku z odbywaniem studiów na Akademii w ramach programu edukacyjnego realizowanego w ramach działalności Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT), organizującego transgraniczne ośrodki innowacji, zwane wspólnotami wiedzy i innowacji (WWil ang. Knowledge and Innovation Communities KIC).
Misją EIT jest stworzenie mechanizmów, które zmniejszą innowacyjny dystans Europy względem najbardziej rozwiniętych krajów świata. Celem działalności WWil, w której uczestniczy Akademia, jest realizacja zadań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 294/2008 z dnia 11 marca 2008 r. (Dz.U.UE.L.2008.97.1 ze zm.) ustanawiającego Europejski Instytut Innowacji i Technologii (dalej jako Rozporządzenie EIT) w celu m.in. integrowania szkolnictwa wyższego oraz działalności badawczej i innowacyjnej, transferu działalności edukacyjnej, badawczej i innowacyjnej do kręgów gospodarczych oraz ułatwiania i usprawniania tworzenia sieci współpracy między środowiskami innowacyjnymi w Europie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right