Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2015, sygn. ITPP1/4512-762/15/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-762/15/AJ
Prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z wydatkami ponoszonymi na promocję Gminy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2015 r. (data wpływu 29 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z wydatkami ponoszonymi na promocję Gminy jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 lipca 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z wydatkami ponoszonymi na promocję Gminy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina z uwagi na swoje położenie w obrębie A, pomiędzy B i C jest kurortem nadmorskim, który w okresie letnim przyciąga licznych turystów spędzających czas w Gminie i korzystających z oferowanych przez nią i lokalną branżę turystyczną atrakcji.
W celu przyciągnięcia możliwie największej grupy turystów oraz inwestorów, Gmina ponosi szereg wydatków promocyjnych. Wśród nich znajdują się m.in. wydatki na reklamę prasową, emisję spotów reklamowych w radiu i telewizji, wynajem powierzchni reklamowych, koszty zakupu materiałów i gadżetów promocyjnych oraz montaż reklam na nośnikach typu billboard, wydatki na organizację odbywających się w sezonie letnim koncertów muzycznych, pokazów scenicznych oraz pirotechnicznych.
Wymienione powyżej wydatki mają charakter ogólny, co oznacza, że są one związane z całokształtem działalności Gminy, na który składają się (i.) czynności podlegające opodatkowaniu VAT na zasadach ogólnych, (ii.) czynności zwolnione od opodatkowania VAT oraz (iii.) zdarzenia niepodlegające opodatkowaniu VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right