Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2015, sygn. ITPB3/4510-314/15/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-314/15/JG
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie dotyczącym prawa do zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków na zakup art., spożywczych, usług cateringowych czy usług gastronomicznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w związku z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29 czerwca 2015 r. (data wpływu 1 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, które zostaną poniesione na zakup artykułów spożywczych, usług gastronomicznych i cateringowych dla uczestników spotkań promocyjnych jest prawidłowe
- uznania wskazanych sposobów dokumentowania, jako potwierdzenie celowości poniesienia ww. wydatków w kontekście brzmienia art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 lipca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na spotkania promocyjne.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest producentem oraz dystrybutorem suplementów diety oraz wyrobów medycznych. W ramach swojej działalności prowadzi szereg działań reklamowych odnoszących się do oferowanych przez nią produktów, a jednym z takich zdarzeń będzie organizowanie spotkań promocyjnych dotyczących produktów znajdujących się w ofercie Spółki. Na spotkania będą zapraszani przede wszystkim, ale nie tylko, lekarze wykorzystujący produkty Spółki albo mający wpływ na ich zakupy i stosowanie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right