Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2015, sygn. ITPB3/4510-419/15/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-419/15/JG
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie dotyczącym prawa do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, które zostaną poniesione na zakup artykułów spożywczych, usług cateringowych i usług gastronomicznych celem zapewnienia poczęstunku kontrahentom.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia6 sierpnia 2015 r. (data wpływu 13 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, które zostaną poniesione na zakup artykułów spożywczych, usług cateringowych i usług gastronomicznych celem zapewnienia poczęstunku kontrahentom jest prawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 13 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, które zostaną poniesione na zakup artykułów spożywczych, usług cateringowych i usług gastronomicznych celem zapewnienia poczęstunku.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka zajmuje się sprzedażą myjni bezdotykowych, usług serwisowych oraz sprzedażą sprzętu do profesjonalnego sprzątania i chemii. Spółka prowadzi działalność gospodarczą i jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej mają miejsce spotkania z kontrahentami w siedzibie spółki. Na potrzeby spotkań z kontrahentami kupowane są drobne poczęstunki np. kawa, mleko, herbata, soki, woda, wyroby cukiernicze, którymi spółka częstuje kontrahentów podczas prowadzonych rozmów handlowych. Produkty te nie są ekskluzywne, są to drobne niedrogie artykuły spożywcze. W ocenie spółki jest to zwyczajowy poczęstunek należący wg Spółki do obowiązujących kanonów kultury. Zdarza się, że zamawiany jest również catering obejmujący przekąski ( np. pizza, pierogi, napoje etc.). Spółka odbywa również spotkania z kontrahentami poza siedzibą Spółki np. w restauracjach, za które ponosi koszty posiłku. Na spotkaniach omawiane są sprawy biznesowe takie jak np. ustalenie warunków sprzedaży, przedstawienie oferty, negocjacje cenowe, negocjacje umów, itp. Spółka zaznacza, że spotkania w restauracji nie mają charakteru okazałego ani wykwintnego, bo powodem spotkania nie jest chęć zaimponowania kontrahentowi okazałością czy wystawnością.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right