Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.09.2015, sygn. ITPB3/4510-284/15/MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-284/15/MJ
Zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont dzierżawionego środka trwałego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11 czerwca 2015 r. (data wpływu 16 czerwca 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont dzierżawionego środka trwałego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont dzierżawionego środka trwałego.
We wniosku tym przedstawiono następujący stan faktyczny:
W dniu 17 grudnia 2013 r. X Spółka Akcyjna [Wnioskodawca lub Spółka] zawarł z Y S.A. z siedzibą w Z [Y lub Wydzierżawiający] Umowę dzierżawy, na podstawie której Wydzierżawiający oddał Wnioskodawcy [Dzierżawcy] w dzierżawę nieruchomości oraz infrastrukturę służącą do prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej, zaś Wnioskodawca zobowiązał się do płatności na rzecz Wydzierżawiającego umówionego czynszu. Jednym z elementów wchodzących w skład przedmiotu dzierżawy była Bocznica Kolejowa, stanowiąca środek trwały w rozumieniu prawa podatkowego i rachunkowego.
W dniach od 21 do 24 października 2014 r. w przedsiębiorstwie Wnioskodawcy została przeprowadzona kontrola przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego [UTK], zaś w dniu 14 stycznia 2015 r. zostało sporządzone wystąpienie pokontrolne. W treści wystąpienia pokontrolnego skierowanego do Wnioskodawcy UTK wskazał m.in., iż szereg elementów składowych Bocznicy Kolejowej eksploatowanej przez Wnioskodawcę nie spełnia aktualnie obowiązujących wymagań technicznych, i w związku z tym nakazał natychmiastowe przeprowadzenie prac naprawczych, mających doprowadzić Bocznicę Kolejową do stanu technicznego odpowiadającego aktualnym wymogom.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right