Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.12.2015, sygn. ITPB1/4511-965/15/MPŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/4511-965/15/MPŁ
Czy w oparciu o przedstawiony stan faktyczny Wnioskodawca może od 1 stycznia 2016 roku wybrać sposób opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. według stawki liniowej wynoszącej 19% podstawy opodatkowania?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2015 r. (data wpływu 25 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wyboru formy opodatkowania jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 września 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wyboru formy opodatkowania.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest zatrudniony od 2010 r. na podstawie umowy o pracę na stanowisku korespondent d/s usług stoczniowych w spółce z o.o. (zwanej dalej Agencją). Zakres obowiązków wynikających z zawartej umowy to aranżowanie wprowadzenia statków do portu na remont oraz obsługa agencyjna statków. Agencja świadczy usługi na rzecz właścicieli statków (zwanych dalej Armatorami) zawijających do portów polskich. Z tego tytułu uzyskuje zysk (tzw. Agency fee) od Armatora tj. zysk za obsługę agencyjną statku. Agencja zajmuje się aranżacją od strony prawnej i technicznej umożliwiającą wpłynięcie statku do portu, czyli zamówieniem usług niezbędnych do zawinięcia statku, tj. m.in. zamówieniem pilota dla statku na wejście/wyjście do/z portu, holowników do pomocy przy manewrowaniu i cumowaniu, cumowników, płaci za opłaty tonażowe, opłaty przystaniowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right